Härlig tisdag!!

Idag har jag varit en massa ärenden.. Pust!
Sen bar det ut till stallet. Fixade och donade med det som måste till.

Källe togs in borstades och gjordes fin. Han var riktigt glad idag.. tänkte vi tar en lite promend i grimma och grimskaft för han brukar bara lunka med och njuta av promenaderna.
Icke så nicke idag inte....
Han tittar lite på mig och tja jag tar det som okej vi springer lite då. Jag behöver ju också motionen.. gissa vad han gör då?? Jo han börjar bocka lite, tittar på mig är det okej matte? Säger till honom att busa av sig lite men håll koll nu så du inte träffar mig.
Ibland undrar man ju hur mycket hästar förstår vad man säger.
Jag måste säga att han hade stenkoll på var jag befann mig. Sa jag till honom  att lugna ner sig så blev det "lunkpelle" igen som bara väntade på att jag skulle säga varsågod.
Attans vad roligt han tyckte det var..
Får bara ha lite koll så han inte gör det till en vana då det inte är lämpligt alla gånger att han gör så.
Kan tänka mig att i och med det blåsiga vädret, kittlade det gott i pälsen nu när det mesta var försvunnit. Så i morgon blir det longering utan inspänning så han blir av med överskottsenergin.

Patsy fick idag mys och plockade ur flätorna så mannen kan luftas tills i morgon då jag ska fläta om det. Hon ser ganska rolig ut då jag klippte mannen för kort. Mycket för kort. Nåja det växer ut. Hon råkade rycka till når jag klippte så jag tyckte det var lika bra den blev jämn i vart fall. Resultatet blev ju tyvärr moekan frissa eller punkarfrissa om man ska säga så... Tur vi inte ska ut och tävla eller vissa upp oss =)
Medans jag plockade flätorna i hagen så kom Sandras lilla Jonta och ville ha kärlek. Hon höll på att "pussa" på mig bara för att tala om att du glömmer inte mig väl =) Det var riktigt mysigt när dessa två härliga ston fick min uppmärksamhet.. Imorgon ska Patsy få en härlig promenad i raskt tempo...

Nu blir det mys, läxor och kvällsmat med barnen, medan sambon är ute och jobbar i sin rullande 1a..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0