Helgens äventyr!!

Helgen börjar en fredag så vi börjar här!! =D

Sov så gott hela förmiddagen men på eftermiddagen bar det av mot stallet tillsammans med lilltösen Julia.
Blev en liten kopp kaffe för att vakna till ordentligt sen ut och motionera hästar.
Idag fick Julia jobba Källe gick riktigt bra med tanke på att han var pigg och Sandra red Nanne samtidigt. Julia gjorde mycket halter och sidförflyttningar. Lite trav som avslut och det gick mycket bra de lyckades hålla takten tillsammans..  I morgon får Julia rida honom igen och jag springa bredvid då det är ganska mycket häst för henne. hon är ju dock inte så stor än... Även om hon nu når nedanför sadlen vilket hon inte gjorde i somras ...

Sandrans träning med Nanne citerar jag från hennes Facebook:
"I dag flög jag fram på en pigg o sammlad häst som verkligen vet vad bakbensaktivitet är! Sidvärtes, sammlad trav till ökning på lång sträcka åter sammlad kort trav till perfect galoppfattning! :O"
Måste erkänna jag kände mig ganska lite på marken bredvid honom idag när Sandra red =)

Det ända som var riktigt smärtsamt var att jag lyckades få en riktig knock av Källe idag.. Åh ja det gjorde ont.... han är så himla nyfiken så han var tvungen att kolla när jag spände sadeljorden. Lilla jag var inte så uppmärksam så det small till ordentligt.. tala om att se stjärnor.. Nu blir det lite mys i soffan med sambon..

Lördagen var blåsig men solen lyckades titta fram lite på eftermiddagen..
Idag fick lilltösen rida Källe på åkern, nja vi försökte men det var såååå blött och halt att vi fick avbryta. Julia fixade det riktigt bra både i skritt och trav. Vi valde att promenera hem igen men inte utan lite skritt arbete dock.
Patsy fick idag en promenad med den stora tösen Bell. Vilket bestod av bus och lite trav. Hon var full av energi... Milt sagt!

På kvällen var vi hela familjen och såg bio.. Mysigt! Det blev Trassel och den filmen rekommenderar jag starkt. Länge sedan jag skrattade så mycket.

Nu blir det mys i soffan..... Nja det blev lite bowling på wii istället =)

Söndagen blev riktigt bra.
Julia hon tränade bom med Källe. Jag blev förvånad att det gick så bra.. En del trav så motion fick jag..

Visst ser det bra ut =)

Patsy fick vila idag eller rättar sagt hon rastade sig själv i hagen idag =)

På kvällen var det dags för ridskolan igen för att hålla lektioner.. Hmm de fick träna på att ha hästen runt sin innerskänkel. Himla duktiga de var!!

Nu bär det in i duschen och tidigt i säng! i morgon är det nya äventyr som väntar runt hörnet!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0