Onsdag och torsdag

Onsdagen flöt på bra kunde sova länge....
Det bar av till stallet vid halv två. Blev en snabb koppkaffe med Sandra sen började vi slita =) Nja hon mockade jag bar vatten och fixade in hö. När vi var klara med det så fick Källe och Nanne (Sandras hingst) Ut och longeras.
Källe fick fri longering så att säga, för att bli av med överskottet. Åh jodå han nyttjade det. Tyvärr var det lite halt och han hade inte koll på alla fyra så han halkade runder lite eftersom han tyckte det skulle gå fort idag. Väl då han lugnat sig gick det bra... I morgon så får det bli med inspänningar så han håller formen och lyfter upp ryggen. Samtidigt så vet han då också att det verkligen är jobb som gäller i linan.

Patsy fick en rejäl rykt och en snabb promenad, vilket inte uppskattades i dag. Hon tyckte vi skulle lunka, men det gick bra ändå fick bara motivera henne lite =). Nöjd var hon i vartfall då hon kom in igen.

Sen fick det bära av hem duscha, äta och köra minstingen och hennes scout kompis till scouterna. Medans de var där passade jag på att sova en timme till eller nja det blev mest vila i alla fall. Hämtade dem igen klockan åtta. Fick lite tid att kolla igenom facebook lite sne bar det av till jobbet.
Efter jobbet blir det direkt ut till stallet och Sandra. Kanske jag får sova en lite stund där innan vi börjar med stallet. fast är jag pigg så är det bara att börja direkt så kan man sov hela eftermiddagen. På kvällen är det lilltösens lektioner som gäller och det är hoppning. Jag hoppas att hon klarar av att hålla sitt humör i schack då hon älskar hoppning. Svårt att tro med tanke på att hon var rädd för hästar för något år sedan.

Kommer mer om torsdagens äventyr!!

Vilken super dag det blev.. Lyckat till max! Synd att det bara blåste så mycket bara...

Lilltösen fixade sin lektion med bravur.. Hon var mycket glad själv också.. Så underbart att se =)

För egen del var dagen lyckad något lite för lite sömn men det kan det vara värt.. Sov en timme hemma hos Sandra innan vi tog tag i hästarna. Hon hade varit ut och gjort grovjobbet medas jag sov =)
Hästarna var lagom spralliga idag när det blåste.. men mycket nöjd med de fina djuren idag ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0