Veckan som gått

Jag har inte hunnit skriva någonting i veckan men nu så äntligen fick jag en stund över =)

En tjej (Jennie) har varit med i stallet denna vecka som ska hjälpa oss med hästarna. En mycket trevlig och glad tjej som är lätt att komma överrens med.. duktig fotograf är hon också..
Foto by Jennie
Det är bara jag som gör en massa konstiga grimaser..
Källe får nu igångsatt på allvar. Ojoj det är mycket jobb men det ska gå. Han har ju en vilja av stål även om han gärna jobbar men vill just nu göra det på sina egna villkor. Det gäller nu bara att vara konsekvent i ridningen. Massor av halter, halvhalter, volter, serpentiner osv så är vi snart tillbaka där vi var innan vintervilan...

Idag lördag var han riktigt duktig i slutet med sidförflyttningar i traven...
Patsys förra ägare kom på besök med lite grejor och det tackar vi jätte mycket för. Riktigt trevligt med ett sådant ovänat besök. =)
I morgon söndag är det Bellas tur att rida honom då jag jobbar och ska ha "mina" barn på lektion. Man måste ju sova också någonstans har jag hört talas om. det är så himla skönt att man kan få den hjälp som man ibland behöver när man inte hinner med själv...

Att hjälpas åt är en mycket viktig detalj ibland i ens vardag. Var inte rädda för att ta i mot hjälp om ni behöver det. En dag kan du ge denna hjälp åter..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0