Vintern vill gärna stanna...

Ett tag sedan jag skrev sist, men det har inte hänt så väldigt mycket. Jag har mest jobbat tycker jag men det ska ju till det också.

Jag har då haft barbacka ridning med eleverna till att börja med. de var super duktiga en del har tuffat på sig bra och tyvärr var det ju en och annan som trillade av också men inga skador. Mest sårad stolthet kanske. Verkligen super duktiga är de.... Trilla av är ju nyttigt i sig måste jag säga så länge man inte skadar sig. Kanske vi skulle ta en lektion till att lära oss att trilla av =)
Min mamma hade det på sina lektioner minns jag från det jag var liten. Nackdelen är att det gärna blir lite rörigt på sådana lektioner. Får fundera lite till på den.... Nästa vecka så tänkte jag köra lite mer sidförflyttningar.. och mina älskade koner. Tja jag hade tyvärr sönder en denna veckan =( råkade springa så jag sparkade till den å "PUFF" så var den i två delar.

När det gäller mina egna hästar. 
Källe går det fram med. Grammantygeln fungerade helt perfekt som det skulle nu arbetar han neråt och lägger energin där den ska vara och inte bara framåt..
Idag fick han skor på alla fyra då han sliter mer på hovarna än vad de växer. Han var väldigt konfunderad på att ha skor på sig så beslutet fick det bli vila idag så han fick vänja sig vid dem. Skorna var lite speciella de var tydligen lite fasade så att snön kan lossna lite lättare. Man kan säga att det är istället för snösula men ändå ersätter den inte det helt. Ska bli spännande att se honom arbeta i morgon med skor på då han slipper var så öm om hovarna.

Patsy har tyvärr varit halt igen men går nu rent på raksträckan igen. den 3 mars kommer kiropraktikorn Kerstin ut för att ta en titt på henne. Om inte annat för att kolla så att allt är är bra med kroppen inför betäckning sen får hon gå på en ny kur med djävulsklo skulle jag tro men ska kolla med Kerstin vad hon tror och känner av henne.. Men hon har fått väldigt  väldigt mycket mys denna veckan då Sabél har haft sportlov och har hunnit var med i stallet utan stress. UNDERBART!! Idag var hon väldigt nöjd med allt pyssel, lugnet själv då det var mycket folk i stallet idag kan man säga. Hon tittade inte ens åt någon utan bara myste med Sabél.. och åt sitt hö utan att lyfta på huvudet för att kolla läget.

Måste ju också berätta att i tisdags var jag och barnen i Kristianstad. Först var jag hos doktorn för att få lite hjälp att utröna vad min värk kan bero på. 5 rör blod tog de och svar om en vecka om de visar någonting annars blir det väl nya. Hoppas bara att jag får svar och kanske en lösniing så jag slipper ha så ont. Än fungerar det ju men hur länge eftersom det bara blir värre och värre.. Nåja!! Jag är glad i alla fall!

Efter doktorn så fick det bli en runda till Team Sportia för Julia skulle ha liten kniv till sin överlevnads ask och sen köpte hon någonting annat... Men det blev en höjdpunt när vi gick på BurgerKing för en liten lättare lunch =) det har vi inte gjort jag och barnen på evigheter.. Måste göra det oftare.

Sen bar det ut till stallet... och måste säga att vi har blivit ett bra team där ute på att dela upp sysslorna. Även om Julia inte fick rida Källe så var hon mycket nöjd med att få leda honom efter jag ridit och göra vid honom efteråt. Så fick jag tid att plocka undan sadel och annat undertiden ju =)

Nu längtar jag till våren som så många andra men nästa vecka har de lovat varmare väder så vi får väl hoppas på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0