Lördag & Söndag

Källe med minsta tösen som borstar och hennes kompisJa då har dygnet gått över till söndag. Veckans sista dag!

Igår alltså lördag fick älstad dottern ansvaret för hästarnas träning.
Källe och Patsy blev longerade i skritt och trav. Tydligen var hästarna väldigt pigga, vilket inte förvånar mig märktes redan igår. Källe hade tydligen till och med försökt sig på att bocka vilket han aldrig brukar göra mer än i hagen.
Båda hästarna var nöjda med sin träning.

Själv tillbringade jag lite tid med sambon i den stora staden Kristianstad. Första besöket blev frisören. Klippning för honom och min lugg fick sig en tillfixning. Mycket bättre nu. Efter det fick det bli en fika, jag var hungrig =) och sugen på kaffe då jag var lite sliten efter nattens arbete (fast piggare än jag trott). För min del frossade jag i mig en räkmacka och en latte. Mumsigt kan jag säga.
Apoteket fick sig ett besök och vitaminer inhandlades då sambon lyckats dra på sig en förkylning. Lite dålig tajming då han åker iväg söndag förmiddag för att vara med på lite personalfest i Falkenberg.  Vidare gick det till fotobutiken för att hämta min efterlängtade DVD. Lämnade in en VHS för överföring till DVD. Det är från min tid med ponnyn Linus året 1990 det är alltså 21 år sedan. Helt otroligt!! Håller just nu på att ladda upp den på YouTube. Lägger den under länkar senare.

Väl hemma blev det semla och kaffe...... Gott!
Men sängen var underbar somnade direkt och sov stenhårt..

Nu sitter man på jobb och skriver här lite mellan de olika larmen och runderna.

Söndag kommer nu Bella att ta hand om hästarna, då jag har en 3e natt samt att jag ska vara lite ridlärare på Älleköpinge.
Ja dessa underbara barn, har klurat lite på vad vad för hopp lektion vi skulle ha. Tror jag har en som är bra. Jag får tänka till en del mellan varven då det ska vara roligt men ändå lite lagom svårt med utmaning i det hela.. Spännande kväll ska det bli i vart fall....

Skulle tro att Bella kör promenad med Patsy då hennes program ligger på det lugnaste tänkbara tempo ju.. Källe får nog ett härligt pass i töm. Men jag återkommer med resultat av söndagen i natt =)


Bella hade kört Källe i inspänningar och han hade tyckt det var lite jobbigt i det ena varvet. Hans svåra så att säga. Men han älskar att jobba så han hade varit nöjd när han var klar.
Patsy hade varit lika nöjd som vädret hade varit vackert.

Själv sov jag bort större delen av det vackra vädret men måndagen skall tydligen också bjuda på fint väder, ja faktiskt ska hela veckan bli fin. Man kan ju verkligen hoppas....
Hopplektionen blev kanske inte som jag tänkte mig men jag börjar känna barnen nu och vet lite mer vad vi ska träna på inför nästa hopplektion om ca 5 veckor.

Nu börjar en ny vecka med nya utmaningar =D

Ta vara på varandra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0